reklama

Neodolatelné banánové mlsání vám moc času nezabere

Mezi vánočním cukrovím si vždycky najde přední místo v žebříčku oblíbenosti některý z nepečených druhů. Třeba banánové kuličky s piškoty a kokosem. Hotové jsou raz dva a s jejich přípravou vám určitě rádi pomohou i ti nejmenší kuchaři.

i (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)
Banánovým kuličkám sluší papírové cukrářské košíčky (Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Na tuto sladkou dobrotu nepotřebujete mnoho ingrediencí a jistě vás potěší, že nejsou ani finančně náročné.

Co si tedy připravit:

  • 250 g dětských piškotů (mohou být i bezlepkové)
  • 250 g máslových sušenek
  • 2 banány
  • kokos na obalení
Na přípravu nepotřebujete žádné drahé ingredience
i (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)
Na přípravu nepotřebujete žádné drahé ingredience

Začněte tím, že sušenky a piškoty rozdrtíte na hrubší "strouhanku". Zvládnete to v robotu i v hmoždíři, ale nejrychlejší je sesypat vše do většího pevného sáčku a za pomoci kuchyňského válečku či paličky vše nadrtit.

Stačí chvilka v lednici

Oloupané banány rozmačkejte vidličkou na kašičku, kterou smíchejte se sušenkovou drtí. Pokud se vám bude zdát těsto řídké, můžete přidat ještě trochu piškotů či sušenek, ale někdy ho stačí zahustit trochou strouhaného kokosu.

Z těsta vytvarujte menší kuličky, které obalte v kokosu a nechte minimálně 15 minut zchladit v lednici. Pak je můžete servírovat, moc hezky vypadají třeba v ozdobných papírových košíčcích.

Piškoty a máslové sušenky nejrychleji nadrtíte v sáčku za pomoci válečku
i (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)
Piškoty a máslové sušenky nejrychleji nadrtíte v sáčku za pomoci válečku

Proč mít rád banány

Banány jsou nejen oblíbeným ovocem a v podstatě dietní potravinou, ale obsahují i hodně vlákniny a jsou rovněž přírodním prebiotikem. Mají vysoký obsah hořčíku a draslíku, takže prospívají kardiovaskulárnímu systému a optimalizují krevní tlak. Zároveň zvládají odvádět z těla škodliviny a doporučovány jsou také jako prevence cukrovky typu B.

A v našem rychlém cukroví je ještě jedna zdravá ingredience - kokos, Je významným zdrojem minerálních látek jako vápník, hořčík, draslík nebo fosfor a také bílkovin i "správných" mastných kyselin.

Zdroj informací: pořad Vychytávky Ládi Hrušky; balicekzdravi; brainmarket.cz

Publikováno: 17. 12. 2022, Autor: Romana Slaninová, Profil autora: Romana Slaninová

Mohlo by vás zajímat

Zdroj: Prima DOMA MEDIA s.r.o.