reklama

Nebojte se hubnutí do plavek. Připravili jsme pro vás funkční postup

Letní dovolená na spadnutí? Ke slovu přichází každoroční strašák - hubnutí do plavek. Ale nemusíte se bát, jednodušší to ještě nebylo. Postavu poladit na poslední chvíli dokáže každý z nás. Důležité je začít jednat s radostí a dobrou náladou, jen tak se dílo podaří.

i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Plavková sezóna se blíží, na pořadu dne je hubnutí do plavek (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Máme pro vás pět tipů na hubnutí do plavek na poslední chvíli

Pro mnohé z nás je hubnutí do plavek noční můrou. Letní sezóna se pomalu blíží a mnozí z nás se těší na den strávený u bazénu nebo na pláži. Pokud odjíždíte na dovolenou, pravděpodobně vás plavky neminou. Abyste se v nich cítili co nejlépe, připravili jsme pro vás pět účinných rad, které vám pomohou do léta dohnat to, co se v zimě a na jaře nestihlo…

Přidejte do kroku

Věděli jste, že vám ke krásnější, a hlavně zdravější postavě může pomoct obyčejná chůze? Zapomeňte na auto, výtahy nebo eskalátory a zkuste tentokrát šlapat po svých. Uvidíte, že se první výsledky dostaví do několika týdnů. Chůze je navíc nejpřirozenější pohyb a je vřele doporučována lékaři i odborníky na snižování váhy. V případě, že denně ujdete v průměru 10 tisíc kroků, což je zhruba 7 kilometrů, spálíte – v závislosti na váze – asi 315 až 420 kcal. Abyste takové vzdálenosti dosáhli, musíte počítat s tím, že na nohou strávíte přibližně 1,5 až 2 hodiny denně.

Udělejte si prostor na pravidelný pohyb
i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Udělejte si prostor na pravidelný pohyb

Při hubnutí do pavek pozor na rychlé cukry

Moc dobře už víme, že zdravého životního stylu nedosáhnete zázračnými detoxy, rychlými dietami ani tukožroutskými polévkami. K dokonalé postavě by nám měl naopak pomoc pestrý a vyvážený jídelníček postavený na komplexních sacharidech, zdravých tucích i bílkovinách. Skrytou hrozbou je ale cukr, který je obsažen nejen ve sladkostech a limonádách, ale i v těstovinách, pečivu či jogurtech. Jednoduché sacharidy jsou právě často příčinou, proč ručička na váze stále neklesá, přestože dodržujeme zdravý životní styl. Abychom tedy dosáhli vytouženého cíle, zkusme večer omezit příjem ovoce, přírodních džusů i müsli tyčinek.

Základem je zdravá strava a dostatek vlákniny. Pozor na rychlé cukry!
i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Základem je zdravá strava a dostatek vlákniny. Pozor na rychlé cukry!

Poznejte lépe své tělo

Každé tělo je originál. To znamená, že to, co fungovalo vaší mamince, kamarádce nebo kolegyni, může pro vás představovat nesmyslné, někdy dokonce i nebezpečné řešení. Jak z tohoto začarovaného kruhu ven? Vyzkoušejte DNA test, který vám na základě vaší genetické výbavy pomůže najít cestu k dlouhodobě udržitelnému zdravému životnímu stylu.

Abyste se před každým létem nestresovali, jak rychle a účinně zhubnout do plavek, zkuste se tentokrát zaměřit na své vlastní tělo.

Tip:

Genetický test Chromozoom Nutri dokáže odhalit, zda nemáte nějakou potravinovou intoleranci, netrpíte sklonem k obezitě nebo vám nechybí potřebné látky a minerály. Jen tak nejlépe zjistíte, co váš organismus potřebuje. Vše přitom naleznete v interaktivní aplikaci, která se stane vaším osobním trenérem, nutričním poradcem i koučem v jednom.

Místo slazených vod pijte čistou vodu

Vychlazené prosecco, barevný koktejl či ledové latte s karamelovou příchutí bezpochyby umocňují letní pohodu. Pokud ale toužíte nějaké to kilo shodit, budete muset alkohol nemilosrdně vyškrtnout ze svého jídelníčku. Důvod je jasný: sklenka tmavého piva obsahuje až 150 kcal a oblíbené mojito jich má dokonce dvojnásobné množství. Když tyto zabijáky jasné mysli a sexy postavy nahradíte čistou vodou s mátou nebo citronem, díky dostatečné hydrataci zkrotíte pocit hladu a nastartujete metabolismus. Uvádí se, že vypitím půl litru vody o pokojové teplotě, dokážete svůj metabolismus zrychlit až o 30 %.

Nepodceňujte pitný režim
i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Nepodceňujte pitný režim

Najděte si parťáka na cvičení, třeba virtuálního!

Ne nadarmo se říká, že ve dvou se to lépe táhne. Ať už pozvete do boje s přebytečnými kily kamarádku, kolegu, nebo partnera, uvidíte, že si mnohem snadněji udržíte nejen motivaci ve sportu či novém stylu stravování vytrvat, ale také budete rychleji dosahovat vytyčených cílů. Z psychologického hlediska totiž výkon ovlivňuje už jen pouhá přítomnost toho druhého. Na stejném principu pak fungují i kolektivní lekce, jako jsou společné hodiny posilování, jógy, ale i tance, které mohou být skvělým začátkem pro nastartování pravidelných pohybových aktivit. A pokud si do fitka zatím ještě netroufáte, trénovat můžete doma pomocí chytrých aplikací, instruktážních videí nebo online lekcí z domova.

Zdroj informací: Chromozoom

Publikováno: 24. 5. 2023, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce

Mohlo by vás zajímat

Zdroj: Prima DOMA MEDIA s.r.o.