reklama

Zmírněte návaly horka a noční pocení během menopauzy

Trápí vás v důsledku menopauzy návaly horka a noční pocení? Potom nemusí být vysoké teploty spojené s letním obdobím vítané. S počasím nic nenaděláte, ale můžete vyzkoušet 10 následujících tipů, které vás ochladí a zmírní tak nepřívětivé pocení, nepěkné červené tváře a nepříjemný zrychlený tep.

Jak v létě zmírnit návaly horka a noční pocení během menopauzy (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Oblékejte se ve vrstvách

Letošní léto má být podle meteorologů horké. Buďte připraveni na cokoli, od chladné klimatizace až po rozpálené auto, a oblečte si několik lehkých vrstev. Začněte tílkem, pak přidejte lehkou halenku nebo bavlněný svetr na knoflíky. Vyhněte se pulovrům, které se ve spěchu, při řízení nebo uprostřed důležité schůzky obtížně svlékají.

Podle posledních výstupů očekáváme léto teplotně spíše mírně nadprůměrné a srážkově v normálu“, říká Mgr. Martin Štros, meteorolog z Meteocentra.

Noste s sebou větráček

Noste v kabelce malý větráček na baterky nebo si přibalte pěkný vějíř. Příjemný studený vzduch Vám poskytne požadovanou úlevu, když není k dispozici klimatizace.

Noste v kabelce malý větráček na baterky
Noste v kabelce malý větráček na baterky (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Mějte po ruce chlazenou vodu

Když Vás přepadne nával horka, můžete se zchladit douškem ledové vody. Mějte po ruce několik znovu naplnitelných lahví na vodu se širokým hrdlem. Naplňte je spoustou ledu a vody a několik jich uložte do mrazáku. Když se jedna z nich začne zahřívat, vyměňte ji za ledovou náhradu. Pitný režim je v létě důležitý.

Pozor na pikantní jídla

Konzumace pálivých jídel zvedá tělesnou teplotu. Návaly horka tudíž způsobuje například sriracha. Vyhněte se jí a to pro jistotu až do podzimu. Pokud horko nepolevuje měly byste omezit také kofein.

Konzumace pálivých jídel zvedá tělesnou teplotu
Konzumace pálivých jídel zvedá tělesnou teplotu (Zdroj: PRIMULS)

Ochlaďte se studenými potravinami

Pokud Vám teplé potraviny zvyšují intenzitu návalů horka, vyhýbejte se jim. Místo toho volte studené polévky, osvěžující saláty a jídla pokojové teploty. Skvělá doba vyzkoušet například španělské gazpacho.

Omezte alkohol

Některé ženy v menopauze zjišťují, že je alkohol v létě zahřívá. Pokud jste na tom stejně, nebojte se – nemusíte vynechávat lahodná mojita a margarity jen proto, že je venku horko. Objednejte si nealkoholickou verzi a bavte se i bez návalů.

Nestresujte se a snažte se být v pohodě a klidu
Nestresujte se a snažte se být v pohodě a klidu (Zdroj: PRIMULS)

Udělejte si čas pro sebe

Výzkumy ukazují, že cvičení mysli a těla, jako je meditace, hluboké dýchání, tai-či a jóga, mohou pomoci snížit návaly horka. Vyhledejte kurzy těchto cvičení. Nebo se podívejte na meditační aplikace, které Vás provedou hlubokým dýcháním a meditací na míru.

Udržujte svou ložnici v chladu

Zapněte klimatizaci nebo ventilátor a mějte na posteli několik druhů přikrývek – prostěradlo, tenkou bavlněnou deku a silnější přikrývku – pro případ, že by Vám byla naopak zima.

Vsaďte na zdravý jídelníček
Vsaďte na zdravý jídelníček (Zdroj: PRIMULS)

Cvičte chytře

Když rtuť teploměru stoupá, přesuňte cvičení do interiéru. Cvičte v místnosti s dostatkem chladného vzduchu a větráním. Pokud dáváte přednost cvičení venku, vyrazte ráno, kdy jsou teploty nejnižší. Pijte hodně vody a po tréninku se zchlaďte sprchou. Chcete-li omezit noční návaly horka na minimum, naplánujte si cvičení raději na ráno, či dopoledne, zejména pokud si všimnete, že se při námaze v pozdějších hodinách potíte i ve spánku.

Dodržujte správnou životosprávu

Pokud kvůli návalům horka trpíte únavou či vám chybí energie, vyzkoušejte například léčivé účinky kotvičníku zemního. Tato bylina obsahuje látky, které tělu pomáhají regulovat hormonální nerovnováhu. Podporuje imunitu i dobrou psychickou kondici, zvyšuje libido, dodává tělu energii, snižuje krevní tlak i cholesterol.

„Pole jeho působení je opravdu široké. Je doporučován ženám, které trápí únava, nespavost, přibírání na váze, deprese, snížený zájem o sex, osteoporóza, nepravidelná menstruace, ztráta vlasů, úzkost i neschopnost dosáhnout orgasmu,“ vyjmenovává David Buchta, propagátor zdravého životního stylu ze společnosti PRIMULUS. Kotvičník naleznete například v doplňku stravy značky FEMINUS, kde je obsažen vysoce kvalitní práškový extrakt z již zmiňované rostliny.

TIP: Doplněk stravy Feminus

Doplněk stravy pro ženy. Díky přírodnímu složení se zaměřuje na posílení imunitního systému a udržení dobrého sexuálního zdraví. Přispívá také ke správnému posílení imunitního systému, močové soustavy, reprodukčního systému a k hormonální rovnováze. Snižuje míru únavy a vyčerpání. Jedná se o přírodní produkt obsahující ověřené látky pro optimalizaci ženského hormonu estrogen.

Zakoupit jej lze na e-shopu za cenu 569 Kč za balení na jeden měsíc. Více se dozvíte na www.feminus.cz.

Cvičení mysli a těla mohou pomoci snížit návaly horka
Cvičení mysli a těla mohou pomoci snížit návaly horka (Zdroj: PRIMULS)

Zdroj informací: www.feminus.cz, www.primulus.cz, www.meteocentrum.cz

Publikováno: před dvěma dny, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce