reklama

Myslíte, že karbanátky a hubnutí nejdou dohromady? Mýlíte se!

Máte rádi karbanátky, ale kvůli obsahu mouky a přípravě na pánvi se jim raději vyhýbáte? Pak je zkuste připravit ve zdravé a dietní formě – bez strouhanky, bez oleje a plné zdravé zeleniny a bílého masa bez tuku. Jejich chutí budete překvapeni, cestou za štíhlou linií neublíží a můžete zkoušet další a další varianty.

Karbanátky mohou být i zdravé (Zdroj: Prima DOMA MEDIA, s.r.o.)

Suroviny na karbanátky:

  • balíček mletého kuřecího nebo drůbežího masa
  • 1 mozzarella
  • 3 stroužky česneku
  • 1 vejce
  • kus čerstvého zelí, cukety, špenátu nebo kapusty
  • sůl, pepř, majoránka

Do mísy dejte maso a rozklepněte vejce. Osolte, opepřete a přidejte také majoránku podle chuti. Česnek do směsi prolisujte.

Lisování česneku
Přidejte prolisovaný česnek (Zdroj: Prima DOMA MEDIA, s.r.o.)

Mozzarellu nastrouhejte do mísy na hrubém struhadle. Zeleninu nasekejte na kousky. 

Krájení
Zelí nakrájejte (Zdroj: Prima DOMA MEDIA, s.r.o.)

Vše v míse důkladně promíchejte, aby se ingredience pěkně spojily. Nejdřív vařečkou, pak i rukama. Rukama tvarujte karbanátky a pokládejte je na plech vyložený pečícím papírem. Aby byly karbanátky hezky uhlazené, namočte si vždy předtím ruce do vody.

Plech
Vytvarujte karbanátky a dejte na plech (Zdroj: Prima DOMA MEDIA, s.r.o.)

Karbanátky pak vložte do trouby předehřáté na 180 °C asi na půl hodiny. Měly by být upečené pěkně dozlatova.

Publikováno: 11. 9. 2021, Autor: Lenka Tajbrová, Profil autora: Lenka Tajbrová