reklama

Může kofein pomoci při hubnutí? Pokud to nebudete přehánět s jeho množstvím, tak ano

Zima, chlad a nevlídné počasí, minimální pohyb venku… prostě zimní pohoda. Může se ale stát, že díky tomuto módu přibereme nějaké to kilo navíc. Důležité ale je, abyste se ve svém těle cítili dobře. Pokud byste chtěli udělat malou změnu, zde je několik užitečných tipů, jak rychleji spalovat tuky a netrápit se.

i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Bulletproof coffee plné kofeinu je velmi chutná a účinné (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Jezte, jezte!

Potřebujete alespoň snídani, oběd a večeři. Ještě lepší je, když si dáte také svačinu a odpolední svačinu. Případně druhou večeři, pokud chodíte spát pozdě. Pravidelný příjem potravy udržuje metabolismus v chodu, a to je pro spalování tuků velmi důležité.

Samozřejmě při pravidelném stravování nepotřebujete obrovské porce, kterým byste se naopak měli vyhýbat. A můžete si občas dovolit zhřešit, dopřát si sladkosti nebo tučnější maso. Člověk je všežravec, a pokud je z každého rohlíku trochu, jeho organismus si s tím poradí. Naopak čím více si toho odepřeme, tím více toho sníme, když už nedokážeme odolat.

Dodržujte pitný režim

Pijte vodu. S bublinkami i bez. Čím více bublinek, tím kyselejší prostředí, což není dobré ani pro zuby, ani pro trávení. Jistě není třeba zmiňovat, že slazené nápoje obsahují velké množství cukru, který je pro udržení váhy a kondice užitečný asi jako šála v létě. Vhodnými nápoji jsou naopak čaj a káva. Mimo jiné kvůli kofeinu.

Kofein náš každodenní

Přestože vědecké studie opakovaně potvrzují zdravotní přínosy kávy, stále se mluví o nebezpečí závislosti na kofeinu. Není se čeho obávat, pokud nepijete kávu po hektolitrech a na lačný žaludek.

Naopak využijte potenciál kofeinu, který pomáhá při odbourávání tuků. „Kofein je jednou z posledních látek, které se v kávě uvolňují, takže pokud si chcete dopřát pořádný kofeinový booster – dlouho extrahujte. Čím déle se káva extrahuje, tím více kofeinu bude kávový nápoj obsahovat. Espresso (30 ml) má výraznější chuť a bohatší pěnu, ale méně kofeinu než například zalévaná káva či takzvané velké presso. Tento druh kávového nápoje se nedolévá horkou vodou, ale nechá se protéct přes páku více než 30 ml," doporučuje znalkyně kávy a baristka Monika Matúšová.

Personalizovaná káva
i (Zdroj: Zlaté Zrnko s.r.o.)
Personalizovaná káva

Kofein si sám o sobě s tukem neporadí, ale pomáhá udržovat metabolismus v chodu, což je důležité pro neukládání a odbourávání tuků. „Stimulační účinek kofeinu lze využít i při sportovní aktivitě. Ne náhodou si sportovci před tréninkem dávají zelený čaj nebo šálek kávy," říká M. Matúšová.

Nepřehánějte to se sportem

Pokud je příjem kalorií vyšší než jejich výdej, tuk na vašem těle se bude pohybovat, ale opačným směrem. Zároveň byste to však neměli přehánět ani se sportem. Při intenzivní kardio aktivitě se určitě zapotíte, což není špatně, posílíte také srdce a může se zvýšit kapacita plic, ale vaše tělo bude využívat hlavně cukry. Tukových zásob se téměř nedotkne. Tuky se naopak spalují při pomalejší, ale delší fyzické aktivitě, jako je rychlá chůze nebo pomalý běh.

Ani se cvičením to nepřehánějte
i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Ani se cvičením to nepřehánějte

Zní to docela dobře, že ano, nasnídat se, pak si dát šálek své milované kávy a vyrazit svižným tempem na pěknou, řekněme čtyřicetiminutovou procházku. Potěší to tělo i mysl a eliminuje se ukládání tuků.

Zdroj informací: Zlaté Zrnko s.r.o.

Publikováno: 3. 2. 2024, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce

Mohlo by vás zajímat

Zdroj: Prima DOMA MEDIA s.r.o.