reklama

Vsaďte na hit posledních let a vyzkoušejte otužování!

Hledáte během zimy způsoby, jak co nejvíce posílit imunitní systém, ale zároveň chcete vyzkoušet i něco jiného než vitamínové doplňky, zdravou stravu nebo pravidelné sportování? Vsaďte na otužování, které se v poslední době těší čím dál větší oblibě! Ale není nutné (ani vhodné) se ihned vrhat do ledové řeky, vyplatí se začít postupně.

i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
S otužováním se musí začít postupně (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Přestože se otužování stalo hlavním tématem v posledních letech, historicky se dlouhodobě řadí mezi osvědčené metody posilující imunitu a kardiovaskulární systém. Již v 19. století známý zakladatel přírodního lékařství Vincenz Priessnitz propagoval ozdravné účinky studených lázní a zábalů.

Jak s otužováním začít?

Existuje několik možností, záleží na vás, které vám budou více vyhovovat. S otužováním můžete začít kdykoliv během roku, nejlépe ale na podzim, kdy se mění počasí a začnou nás více atakovat různé virózy a chřipky. Jedním ze způsobů, jak se začít otužovat, je spát v chladnější místnosti s otevřeným oknem. Další varianta je pak ranní/večerní studená sprcha. Anebo saunování, které je ideálním doplňkem celkového otužování.

Otužování je oblíbená metoda posílení imunitního systému
i (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Otužování je oblíbená metoda posílení imunitního systému

Saunováním ku zdraví

Pro někoho možná překvapivě, ale k otužování neodmyslitelně patří právě saunování. I při něm dochází k automatické termoregulaci našeho organismu, jenž pak lépe zvládá teplotní výkyvy v běžném životě. Svůj původ má ve Finsku, kde je sauna téměř v každé domácnosti a její návštěva se tradičně pojí s ochlazovacími procedurami v ledové vodě. Obecně otužování a saunování spouští v těle celou řadu chemických procesů, při kterých tělo reaguje zvýšenou produkcí látek, které se podílejí na obranyschopnosti našeho organismu. Dalšími neméně důležitými benefity jsou například upevnění vůle, učení se pracovat se stresem, relaxace a celkové zklidnění mysli. Pro maximální posílení imunitního systému doporučujeme saunování alespoň jednou či dvakrát týdně.

Saunování zlepšuje imunitu, posiluje srdce a pomáhá při regeneraci
Saunování zlepšuje imunitu, posiluje srdce a pomáhá při regeneraci (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))
Po saunování byste měli odpočívat
Po saunování byste měli odpočívat (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Tip:

Pokud vás neláká otužování v přírodních nádržích nebo řece, doporučujeme vyrazit do wellnessu. Nastartujete svou imunitu, načerpáte energii během chladných lednových dnů a dopřejte si relaxaci v příjemném prostředí.

Zdroj informací: GMF AQUAPARK PRAGUE, a.s.

Publikováno: 4. 2. 2024, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce

Mohlo by vás zajímat

Zdroj: Prima DOMA MEDIA s.r.o.