Do této věty bychom mohli klidně shrnout vzkaz, který vyslalo bienále Interieur, odehrávající se blízko francouzských hranic – v belgickém městě Kortrijk.
Výběrový veletrh prezentoval několik projektů a bylo na návštěvníkovi, aby si z různých skic, náznaků, scén či procházek za architekturou vybral to, jak má vypadat současný interiér.
Udržitelnou stopou
Nedá se přehlédnout, že nábytkový design pro 21. století sice staví na tradici a dobrém řemesle, ale odvrhuje vše, co by ho mohlo tížit. Nepřehání, spíš naopak zmírňuje, otesává zdobnost až na kost holé funkce. Tradiční materiál dřevo opracovává s láskou, ale nevyhodí to nepovedené a sukovaté. Hodně recykluje, nebojí se viditelných oprav a nepotrpí si na rozměrné nábytky ani plochy.
Zkušenost i mládí
Zahraniční ateliéry, špičkový belgický design, studentské práce, to vše dohromady dodává veletrhu příjemnou pestrost. Projekty jako The New Masters nebo Interieur City festival, nabídnou různé úhly pohledu na současné bydlení a vybízí k diskusi na toto téma. Jeden příklad za všechny: V projektu „Masters“ se představilo dvacet mladých talentů, kteří si pohrávají s grafickým designem, svým osobitým přístupem mapují a reinterpretují grafický design z posledních padesáti let. A vy najednou vidíte, z čeho všeho a také jak lze sestavovat domov. K tomu probíhá řada přednášek a můžete potkat architekty.
Veletrh jinak
Interieur je opravdu jiný. Necítíte tu komerci, ale spíš přátelskou až mejdanovou atmosféru. Expozice jsou otevřené, někdy opravdu představují nábytek, jindy jen materiál, skicu. Dřevěné podlahy se prezentují jako zavěšené obrazy, potahové materiály obepínají obří koule, které lze ohmatávat dle libosti. Není polopatický a snadno uchopitelný. Ale donutí vás přemýšlet a vy najednou ty základní stavební kameny vidíte.
Vyznává se jednoduchá funkčnost, dřevo a dřevo, kámen, cit pro přírodu, šetrnost k ní i k materiálu. Skromnost, neokázalost. A také kromě přírodních neutrálů všechny možné odstíny vínové barvy buď jako drobný detail, nebo jako hlavní určující prvek v interiéru.
Zdroj informací: Vladimíra Storchová
Publikováno: 19. 11. 2018, Autor: