reklama

Nemůžete spát? Uvařte si tento čaj a sny se zaručeně dostaví!

Banán mají rádi velcí i malí, neobejde se bez něj chutná dětská svačinka, lahodné smoothie, ani sportovci na něj nedají dopustit. Zkrátka jde o plod banánovníku, který miluje snad každý. Má široké uplatnění nejen pro obsah velkého množství zdraví prospěšných látek. Poradíme s jedním výtečným receptem, který ocení všichni, kteří mají problémy se spánkem. Uvaříte si banánový čaj.

Čaj z banánů pomáhá, chutná a krásně voní (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Pro přípravu banánového čaje budete potřebovat:

  • syrový banán
  • vodu
  • nůž
  • prkénko
  • metličku
  • mletou skořici

Banán zbavte slupky a nakrájejte na plátky. V hrnci nechte vařit vodu - přibližně na tři šálky cca 750 ml. Do vroucí vody přidejte kolečka banánu a nechte povařit za občasného míchání cca 5-10 minut. Dle chuti přidejte mletou skořici. Na závěr banán vyndejte a horkou tekutinu rozdělte na dva až tři šálky. Pozvolna pijte.

Banány povařte a přidejte skořici
Banány povařte a přidejte skořici (Zdroj: Prima DOMA MEDIA, s.r.o.)

Voda z vyvařeného banánu obsahuje rozpustné živiny, především vitamín B6, hořčík, draslík, mangan a měď. Vysoká hladina serotoninu, dopaminu a tryptofanu zlepšuje úroveň spánku sníženým výskytem nespavosti a obecně pomáhá klidnějšímu a nepřerušovanému spánku.

Vysoký obsah ve vodě rozpustných antioxidantů (včetně dopaminu a gallocatechinu) posiluje v boji s volnými radikály, a tak předchází chronickým stavům.

Banánový čaj podporuje zdraví srdce, protože obsahuje draslík a hořčík, tyto prvky snižují krevní tlak, riziko srdečních chorob nebo cévní mozkové příhody. Vysoký obsah draslíku, minerálu a elektrolytu v banánovém čaji napomáhá regulovat rovnováhu tekutin, vysokého krevního tlaku a svalových kontrakcí. 

Můžete použít banán i sušené slupky
Můžete použít banán i sušené slupky (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Díky draslíku úzce spolupracujícímu se sodíkem, dalším minerálem a elektrolytem dochází k regulaci rovnováhy tekutin v buňkách, předchází se tak např. nadýmání a zabraňuje též zácpě nebo křečím. 

Tip:

  • Čaj si můžete dochutit medem nebo čekankovým sirupem.
  • Místo syrového banánu připravíme čaj z nasušených a nadrcených slupek od banánů.

Zdroj informací: pořad Receptář Ládi Hrušky

Připravte si superzdravý cibulový čaj:

Publikováno: tento týden, Autor: Šárka Miškovská, Profil autora: Šárka Miškovská