reklama

Stoprocentně zdravé palačinky z jedné suroviny, které zachutnají všem

Palačinky z červené čočky si můžete dopřávat bez výčitek kdykoliv. Jsou tvořeny jen jednou surovinou, která je svým nutričním obsahem úžasná. Můžete si je dát ve sladké i slané variantě. A do dětí tak dostanete surovinu, kterou do nich jindy možná máte problém dostat. Tak je vyzkoušejte.

Připravte si netradiční báječné čočkové palačinky (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Na čočkové palačinky budete potřebovat:

  • 1 hrnek červené čočky
  • vodu
  • na ozdobu potom tradičně marmeládu a ovoce, nebo lehce netradičně naslano: bylinkový sýr a bylinky
K výrobě palačinek si připravte jen pár věcí
K výrobě palačinek si připravte jen pár věcí (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Čočku propláchněte studenou vodou. Smíchejte ji pak v poměru 1:1, tedy 1 hrnek čočky na 1 hrnek vody. Nechte čočku pak alespoň 3 hodiny namáčet. Lepší je, když ji můžete namáčet přes noc.

Čočku nechte namočenou minimálně 3 hodiny
Čočku nechte namočenou minimálně 3 hodiny (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Jakmile čas namáčení uplyne, dejte čočku s vodou do vhodné nádoby a tyčovým mixérem rozmixujte dohladka.

Tyčovým mixérem rozmixujte dohladka
Tyčovým mixérem rozmixujte dohladka (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Pánvičku si rozpalte a potřete troškou oleje. Jakmile to jde, nalijte na pánev trochu těsta, rozprostřete a smažte z obou stran hezky dozlatova.

Smažte na pánvi jako klasické palačinky
Smažte na pánvi jako klasické palačinky (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Pak palačinky ozdobte dle chuti. Může to být marmeláda (nebo ovoce), navrch lístek meduňky a poprášit je můžete cukrem. Další varianta je slaná – vezměte čerstvý sýr dle chuti a bylinky, které jsou právě k mání.

Palačinky jezte naslano i nasladko
Palačinky jezte naslano i nasladko (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Proč zrovna čočka

Luštěniny jsou skvělým zdrojem bílkovin. Problém ale občas bývá s jejich úpravou. V tomto receptu na čočkové palačinky jim určitě podlehnete, což je jen dobře. Čočka vám dodá mnoho prospěšných látek. Obsahuje velké množství bílkovin a málo tuků a energie. Také důležité vlákniny je v ní dost. Červená čočka se rychle vaří, dobře změkne a má lehce nasládlou chuť. Pokud ji budete vařit, nemusíte ji ani namáčet. Je proto ideální surovinou pro mnoho pokrmů včetně palačinek.

Navíc by červená čočka neměla ani způsobovat nadýmání. Najdete v ní železo, kyselinu listovou, zinek, mangan a měď. Díky obsaženým látkám snižuje hladinu cholesterolu i cukru v krvi a snižuje tlak. Důležité je zmínit také vitamin B6. Ten je důležitý pro správnou činnost mozku, pomáhá i při depresích, protože zlepšuje náladu. Budete díky němu mít  i hezčí pokožku a příznivě působí i na vliv protilátek při nemocích.

Čočka je zásobárnou zdraví
Čočka je zásobárnou zdraví (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Tip:

Zkuste s červenou čočkou i jiné recepty. Je z ní skvělá polévka nebo dokonalý doplněk do zeleninového salátu.

Zdroj informací: pořad Vychytávky prima nápadů

Publikováno: 12. 11. 2021, Autor: Lenka Tajbrová, Profil autora: Lenka Tajbrová