reklama

Připravte si gurmánské špagety. Zdravé a bez lepku

Špagety si nemusíte vychutnávat jen ty klasické. Zkuste si uvařit ty zeleninové, třeba cuketové. Budou bez lepku, levné a hned hotové. A prospějete díky nim svému zdraví i štíhlé linii. Používat je můžete na tisíc způsobů. Místo špaget, jako přílohu nebo jako nudle do asijských pokrmů. Budou vždy chutnat dokonale.

Cuketové špagety jsou bezlepkovou náhradou klasické pasty (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Na cuketové špagety si nachystejte:

  • kousek krůtích prsou
  • 1 cibuli
  • cherry rajčata
  • česnek
  • sůl a pepř
  • olej
Na špagety si nachystejte
Na špagety si nachystejte (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Krůtí prsa nebo jiné krůtí maso nakrájejte na kostičky nebo nudličky. Cibuli pokrájejte najemno a česnek na plátky. Dejte je do pánve s trochou oleje a restujte, než zesklovatí.

Prsa nakrájejte na kousky
Prsa nakrájejte na kousky (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Pak přidejte krůtí maso a restujte ještě dalších 7 minut. Maso během té doby hezky změkne. K masu přidejte i cherry rajčátky. Ta stačí rozkrojit napůl. Nezapomeňte osolit a opepřit. Pak můžete odstavit. Vše by mělo být pěkně dozlatova.

Maso orestujte spolu s cherry rajčaty
Maso orestujte spolu s cherry rajčaty (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Cukety nakrájejte. Jestli je to mladý kousek, nechte ji klidně se slupkou. Krom obsahu cenných látek budou špagety držet tvar. Nejdříve na tenké proužky. A ty potom na konečný tvar špaget.

Cuketu nakrájejte na nudličky
Cuketu nakrájejte na nudličky (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Maso s rajčaty z pánve vyjměte a pánev i se šťávou použijte k orestování cukety. Osolte ji a nechte ji asi 2 minuty na ohni.

Orestujte cuketu na výpeku z masa
Orestujte cuketu na výpeku z masa (Zdroj: Archiv FTV Prima, se svolením FTV Prima)

Proč cuketa?

Cuketa je nejenom chutná, ale také velmi zdravá. Neměla by proto chybět ve vašem jídelníčku v jakékoli podobě – zkuste cuketové placky, špagety, polévku nebo grilovanou cuketu jako přílohu k masu. Prospívá zažívání, podporuje fungování sliznice ve střevech. Dodá vitaminy a minerály, najdete v ní velké množství vitaminu C, manganu, mědi, fosforu i omega 3 mastných kyselin. Ve slupce je obsažen vitamin A. Ten pomáhá ke zdravým očím. Rozhodně ji tedy konzumujte neloupanou. Podpoří cévní soustavu i srdce – obsažené látky, hlavně draslík, pomáhají snižovat hladinu cholesterolu, udržuje normální krevní tlak a bojuje i proti cukrovce. Díky obsahu vody ke skvělým pomocníkem při dodržování pitného režimu. A také při hubnutí.

Tip:

Zeleninové špagety můžete připravovat z nejrůznějších druhů zeleniny. Zkuste špagetovou dýni nebo třeba mrkev či červenou řepu, bílou ředkev nebo okurku. K dokonalému efektu špaget pak použijte spiralizér.

Cuketu můžete i kandovat:

Zdravé cuketové špagety

Publikováno: 4. 10. 2021, Autor: Lenka Tajbrová