Jak na to, abychom cítili ve svém životě štěstí?

Mnoho lidí v dnešní době cítí depresi, smutek nebo úzkost. Chybí radost ze života. Všichni toužíme po štěstí, ale jak ho zažívat, když často ani antidepresiva nepomáhají? Jak se vymanit z bludného kruhu, kdy každý den vstáváme s tíhou a večer usínáme s pocitem marnosti? Co nám pomůže k pocitu štěstí?

Jak na to, abychom cítili ve svém životě štěstí (Zdroj: Depositphotos)

Štěstí prožíváme, když děláme věci, které nás naplňují. Není proto potřeba vydělávat hodně peněz, mít titul nebo drahé auto. Zkuste tyto tři tipy, které rozproudí ve vašem životě více štěstí.

Zažívejte a nelpěte na vlastnění

Hodně lidí nemá “nic” a jsou šťastnější než ti, kteří mají všechno. Tím nechceme říct, že finanční blahobyt není skvělý. Mít finanční hojnost je rozhodně plus pro naše pocity jistoty a sebevědomí. Ale hromada peněz není klíčová proto, abychom štěstí cítili. Pro naši duši totiž není důležitější mít, ale prožívat. Sepište si seznam s názvem MILUJI a napište na něj všechno, co máte rádi a to, co chcete zažít. Napište tam i věci, které nezáleží na penězích nebo na druhých lidech. Tím si zaručíte, že to, jestli se cítíte štastnější, je vždy ve vašich rukách a je vám to nablízku. A pak dělejte co nejvíc věcí z tohoto seznamu. Pozorujte, jak stoupá míra vašeho štěstí. Podívejte se do seznamu vždy, když se budete cítit skleslí. 

2
Štěstí prožíváme, když děláme věci, které nás naplňují (Zdroj: MINDFUL CZ)

Pracujte na svém růstu

Potřebujeme růst. Všechno, co se nemůže rozvíjet a posouvat, pomalu umírá. Ať už je to náš vztah, kariéra, mysl, duše nebo tělo. Naše duše miluje, když se v něčem zlepšujeme anebo se učíme novým věcem. Naplňuje nás to štěstím. Ideální je růst na všech úrovních naší osobnosti. 
Pečujte o své tělo. Pohyb, strava, dýchání anebo v poslední době velmi populární otužování. Starejte se o své tělo, protože platí: “ve zdravém těle, zdravý duch”. Když se cítíme silní a plní vitality, štěstí je nám blíž, než když jsme fyzicky slabí. Při pohybu se uvolňuje hormon endorfin, díky kterému se cítíme daleko lépe než před sportem.
Pamatujte na svou duši. Dělejte co nejvíc věcí, které milujete. Zkuste i meditaci. Co vám meditace přinese? Nic. Právě naopak odnese vše, co brání tomu, abyste cítili svůj vnitřní klid, pohodu a radost. Během meditace se také tvoří hormon štěstí serotonin. Výsledky meditace pocítíte velmi brzy. 
Naše mysl je sval a stejně jako ostatní svaly musí být namáhaná, jinak ochabne. Učme se proto pořád něco nového. Pokud si vybereme na učení něco, co zároveň obohatí náš život, efekt bude úžasný. Učte se proto, jak pracovat se svými emocemi, jak komunikovat, jak se motivovat anebo jak žít naplněné vztahy.

3
Všechno, co se nemůže rozvíjet a posouvat, pomalu umírá (Zdroj: MINDFUL CZ)

Buďte užiteční

Cítit se zbytečný nebo bezcenný je velmi frustrující. Když jsme užiteční, zažíváme svou hodnotu, a to nás dělá šťastnými. Pro pocit užitečnosti nemusíme vytvořit něco velikého jako např. projekt na záchranu planety před globálním oteplováním. Užiteční jsme vždy, když přinášíme víc radosti sobě i druhým. Třeba tím, že se věnujeme dětem a snažíme se o jejich vhodný rozvoj. Anebo využíváním svých vlastností a darů v práci. Vždy, když se budete cítit smutní, zkuste někoho potěšit nebo rozveselit. Zaručeně ucítíte sami víc štěstí.  

Citaty CZ (1)
Cítit se zbytečný nebo bezcenný je velmi frustrující (Zdroj: MINDFUL CZ)

Mindful – online kurzy, které změní váš život

Mindful je československý projekt, který má za cíl měnit životy lidí tak, aby byli šťastní, úspěšní a žili v hojnosti v každé oblasti svého života. V online kurzech přináší ty nejlepší české a slovenské lektory, kouče a psychology, kteří sdílí své dlouholeté znalosti a zkušenosti, motivují a inspirují k růstu.

Autor:

Související k tématu