reklama

Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“

Nejnovější trendy v oblasti bydlení jsou každoročně prezentovány na mezinárodním veletrhu nábytku Salone del Mobile v Miláně, jehož součástí je i sekce zaměřená přímo na kuchyně známá pod jménem EuroCucina. Některé nové trendy jsme už na stránkách Livign.cz prezentovali. Pojďme se na ni nyní podívat očima muže.

i (Zdroj: archiv redakce)
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“

Zatímco dlouhá léta nabádala EuroCucina ke kuchyním s převažující bílou barvou, letos otočila a zamířila rovnou k šedé, neopracovanému surovému dřevu a kovovým doplňkům. Inspirace strohým industriálním designem je zřejmá.

„Letošní EuroCucina by se dala popsat jako 150 odstínů šedi“, vyjádřil své dojmy Pavel Šramota, produktový manažer PHILCO. „Temné barvy, velké prostory. Šedé koberce, podlahy, stánky i nábytek. V úzkém spojení s kovem a surovým dřevem.“ Velmi originální bylo spojení materiálů, což dotvářelo svérázný až mužský svět.

„Především muži upřednostňují v interiéru masivní neopracované dřevo, beton, sklo, lustry ve starém stylu. Nápaditá byla blízkost k předmětům, které pro nás něco znamenají. V mnoha návrzích dominovaly prvky betonové stěrky nebo rovnou beton. Jen pomálu se ještě objevovaly kuchyně z umělých kompozitů. Žádné fólie, lamino nebo plast. Návrat ke kvalitě a solidnosti. Oproti minulým trendům je to vážně posun,“ hodnotí dále aktuální trendy Pavel Šramota, který své zkušenosti čerpá mimo jiné i z let působení v kuchyňském studiu.

Pro zjemnění přísného designu se v téměř každé kuchyni vyskytovala živá zeleň hlavně v podobně bylinek, miniskleníků a nebo v kořenáčích pěstované zeleniny. Nahrála tak zvolenému tématu co největší praktičnosti a zároveň reagovala na současnou poptávku po vlastnoručně vypěstované zelenině a poctivému přístupu k potravě.

Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“ (Zdroj: )
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“ (Zdroj: )
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“
Letošní EuroCucina očima muže: „Jako 150 odstínů šedi“ (Zdroj: )

Inteligentní nebo solidní spotřebiče?

Výrobci se předháněli v ukázkách co nejinteligentnějších spotřebičů, jako by jejich úkolem bylo domácnost řídit a ne jí sloužit. „Působilo to, jako kdyby výrobci kuchyní a spotřebičů žili vlastními světy. Zatímco byl v kuchyňských sestavách evidentní návrat k vaření a životu s jednoduchými, ale zato funkčními spotřebiči, výrobci elektroniky se předháněli v uvedení novinek, zejména pokud mluvíme o ovládání spotřebičů mobilními telefony. Můj názor je, že spotřebiče musí především vařit, prát, sušit či jen ohřívat vodu, zkrátka musí plnit funkci, pro kterou existují. A jestliže vařím jídlo pro svou rodinu, chci být u toho,“ podotýká Šramota.

Přesto však moderní trendy kuchyňských sestav významně ovlivňují nabídku domácích spotřebičů. I pro výrobce elektroniky je důležité odhadnout, kterým směrem se ubírat. A to rozhodně plnili v případě designu, kde definitivně odzvonilo bílé a pastelovým barvám, na scénu naopak vstoupilo sklo, nerez a kvalitní zpracování.

Návrat k podstatě vaření

V kuchyních už není nejdůležitější, aby vypadala uklizeně až sterilně. Naopak renesanci zažívá otevřená kuchyně, kde je vše po ruce. „V ‚open kuchyních‘ se neschovávají vařečky ani sítka do skříněk, ale pověsí se na háčky, aby byly po ruce. Možná to není tak estetické, ale takové je vaření i život,“ uzavírá téma pan Šramota.

EuroCucina rozhodně přinesla mnoho inspirace. Každá kuchyně se stává prostorem s rozmanitou chutí, kde se odehrává spousty životních příběhů ať už v rámci rodiny, nebo okruhu blízkých přátel.

Z dostupných zdrojů vytvořila redakce
Foto: Pavel Šramota, produktový manažer PHILCO

Publikováno: 30. 5. 2016, Autor: