Porcelán máte možná spojený spíše s jídelním a kávovým servisem, vázami a ozdobnými soškami. Často se z něj ale vyrábějí také umyvadla nebo dlaždice a stává se z něj také luxusní obkladový materiál.
Porcelánové dlaždice jsou velmi univerzální, a to především co se týká vzhledu. Ten záleží pouze na fantazii výrobce, příp. designéra. Skvělá variabilita tohoto materiálu umožňuje dokonalou imitaci cihel, dřeva, mramoru, kůže, textilií nebo dokonce zrezivělého železa.
Porcelán není keramika
Nejčastějším materiálem používaným k výrobě dlažby a obkladů je keramika. Na rozdíl od porcelánu je levnější, protože výroba keramických dlaždic není tak náročná, lépe se řežou a snadněji se opravují. Pokud upustíte těžší předmět na keramickou dlaždici, v nejhorším případě praskne. Ta porcelánová se však skoro jistě doslova roztříští na malé kousky.
Výroba porcelánových dlaždic je navíc velmi specifická a poměrně finančně náročná. Finální výrobky pak mají neprostupnou sklovitou strukturu, kolem níž se více drží chlad. Pokud si tedy pořídíte porcelánovou dlažbu na podlahu a přitom milujete teplo, nezbude vám nic jiného, než pod ní naistalovat podlahové vytápění.
Ptáte se, proč si domů tedy koupit výrobky z tohoto materiálu, když jsou evidentně nepraktické? Protože jsou krásné! A váš byt se díky malému kousku porcelánového obkladu stane naprosto jedinečným.
Design přírodního kamene nebo struktura omítky
Porcelánové dlaždice jsou vyráběny v nekonečné škále dekorů. Vybere si každý, ať už si potrpí na moderní vzory ve vysokém lesku nebo na rustikální provedení. Na své si ale přijdou také příznivci industriálního stylu nebo graffiti. Exkluzivním dojmem působí obklad s trojrozměrným efektem, zvláště jedná-li se o mozaiku.
Na porcelánových výrobcích můžete obdivovat drobné žilkování dřevěného dekoru i hrubou strukturu omítky. V nabídce nechybí ani imitace látek včetně vzorovaných koberců. Ve fotogalerii se můžete přesvědčit, že použitím porcelánových dlaždic prostě docílíte osobitého interiéru, který rozhodně nebude „tuctový“.
Publikováno: 13. 2. 2020, Autor: autor: Ivana Kukalová