reklama

Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci

O nábytku pro domácí pracovnu toho už bylo napsáno a řečeno mnoho. Kvalitní stůl, ergonomická židle a dostatek úložných prostor na pracovní pomůcky jsou jistojistě základem vašeho pracovního prostoru.

i (Zdroj: archiv redakce)
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci

Méně používané už je ale prezentační vybavení, které je samozřejmou součástí kanceláří velkých firem, ale do domácích podmínek ještě příliš neproniklo. A je to škoda, protože dokáže v mnohém usnadnit život a pozvednout kulturu práce.

Meeting, briefing, brainstorming

Porady, prezentace a náčrty nápadů a informací se netýkají jen popěvků Chinaski nebo obřích korporací. I pokud pracujete doma sami, ohromně se hodí držet si důležité myšlenky na očích.

Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci (Zdroj: )
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci (Zdroj: )
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci
Prezentujte v domácí kanceláři jako profíci (Zdroj: )

Šikovným pomocníkem jsou magnetické popisovací tabule (whiteboardy). Tabule můžete využít jako psací plochu pro fixy nebo jako nástěnku na papírky uchycené magnety. Skvěle poslouží pro evidenci úkolů, náčrty nápadů a schémat nebo připomínka klíčových termínů napsaných pořádně velkým písmem, které nepřehlédnete. Oceníte ji zejména pokud dorazí návštěva – obchodní partner, klient nebo vaše účetní a vy nebudete muset jeden po druhém luštit hnidy na papíře či monitoru.

Magnetické tabule seženete ve třech verzích – klasické závěsné tabule na stěnu, tabule na stojanu (na nožičkách) a mobilní whiteboardy. Pro domácí kancelář se závěsná verze na zeď hodí zdaleka nejlépe, zabere totiž nejméně místa.

Pokud by se vám whiteboard nehodil do designu, můžete zvolit klasičtější a levnější alternativu – korkovou nástěnku. Pozor ale při výběru konkrétní nástěnky, respektive výrobce. „Problém většiny nástěnek na trhu je původ v nekvalitní čínské výrobě – dřevo má tendenci praskat nebo se loupat ve vrchní vrstvě, použitý korek není kvalitní a zanedlouho přestane sloužit“, říká Jiří Hubka, manažer českého výrobce prezentačních systémů Jansen Display. „Doporučil bych zákazníkům volit při koupi kancelářské výbavy vždy prokazatelně českou nebo západní produkci, na které se na rozdíl od výrobců z Asie ale i Polska nešetří“.

Jak se pochlubit?

Chodí k vám obchodní návštěvy nebo jen čas od času potřebujete komunikovat i sami se sebou? Třeba chcete ukázat získané certifikáty, doporučení nebo si plakátem připomenou aktuální nabídku, hlavní hodnoty svého podnikání?

Zapomeňte na drahé obrazové rámy. Pro domácí kancelář nejlépe poslouží levné hliníkové klaprámy – jednoduché, designově vkusné zaklapávací rámy. Plakát, osvědčení nebo logo firmy do nich snadno vložíte a ještě snáz je připevníte na zeď, na dveře nebo klidně i na venkovní chodbu nebo vstupní sklo u vchodu do domu. Vyrábějí se v mnoha formátech a velikostech, včetně podsvícených LED verzí a všechny mají shodné odolnost a především nízkou cenu.

Pokud k vám chodí opravdu hodně návštěv a rozdáváte jim při té příležitosti nějaké propagační materiály, zvažte místo stále se hroutících hromádek na stole a nevkusných salátových balení v šuplíku raději profesionální stojan na letáky a brožury. K dostání bývají buďto v klasické tyčové verzi (jaké budete znát z bank nebo autosalonů) i v závěsné „kapsové“ verzi,  která se opět skvěle hodí na zeď a šetří místo.

Chystáte-li se pochlubit svou prací i mimo domácí kancelář, bude se vám hodit tzv. „rollup banner“. Jednoduchý ale důmyslný mechanismus, díky které se velký propagační plakát i se stojanem vměstná do kompaktního přenosného tubusu. Stejně jako u ostatních vychytávek pozor na zemi výroby – kvalitní rollupy se liší především stabilitou základny a bezporuchových navíjecím mechanismem plakátu. Levná čínská produkce bývá, bohužel, leckdy záležitostí na jedno použití.

Publikováno: 11. 2. 2015, Autor: