To, co vidíte na fotografiích, není komiksová kresba, ale reálná kavárna, kde si dáte skutečné kafe z „jakobymalovaného“ hrníčku a k tomu výborné sušenky servírované na stylovém plechovém podnose. Tento originální design se chystají majitelé exportovat i do dalších světových metropolí.
Vlastně stačilo jen málo, celá kavárna včetně nábytku je natřena bílou barvou a hrany jsou obtaženy kontrastní černou linkou. Výsledkem je interiér, který jako by vypadl z černobílého komiksu.
Jednoduchý nápaditý koncept zaujal a kavárna se brzy stala velmi známou. Lidé se v ní fotí a sdílejí na sociálních sítích a tak se brzy stala mekou turistů z celého světa. Možná tomu pomohl i na první pohled nesmyslný název YND239-20, který je ve skutečnosti zakamuflovanou adresou Yeon-Nam-Dong 239-20 v jihokorejském Soulu.
Nápad z animáče
Design kavárny je inspirován korejským televizním hitem W: Two Worlds a povedlo se. Návštěvníci mají pocit, jako by vstoupili do animovaného světa.
Aby byla iluze dokonalá, nechybí kreslené dekorace na zdech – rámečky obrazů, květiny i pejsek za falešným oknem. Nepřehlédnutelná je podlaha, taktéž natřená na bílo s černě dokreslenými konturami rámů, letokruhů a suků. Pobaví čalouněná lavice, tedy jen na pohled, ve skutečnosti jde o dřevěnou lavici s dokonalou kresbou čalounění. Ani dveře neunikly černým linkám, vystupující kliku snadno přehlédnete.
Pouze na zahrádce zůstaly přiznané cihly a černobílé dřevěné květiny na stěnách ji propojují s interiérem.
Přirozený věhlas
Kavárna se za rok a půl své existence stala velmi populární. Marketingový manažer J. S. Lee řekl: „Celý koncept je mimořádně úspěšný. Naši zákazníci se tu rádi fotí a fotky pak šíří pomocí sociálních sítí. Díky tomu nás navštívilo i mnoho lidí z dalekých zemí, což bychom nikdy nečekali,“ a pokračuje „nebylo potřeba žádné reklamy, naše sláva se šířila přirozeně, pouze díky spokojeným zákazníkům.“
Publikováno: 16. 10. 2018, Autor: autor: Kateřina Šedivá