reklama

Královská hostina

Jak si doma vytvořit hostinu hodnou králů? Je to jednoduché, chce to jen odvahu rozloučit se se starým nádobím a nakoupit pár nových kousků, případně nové příbory či sklo. Nechte se unést módou střídání velikostí a tvarů a vyzkoušejte nové, rozpustilé kombinace. Nebo se naopak spolehněte na jistou eleganci strohých linií a barev. Na krásně prostřeném stole a krásném nádobí bude vypadat i to nejobyčejnější jídlo královsky.

Základem dobře prostřeného stolu je kvalitní porcelánový servis. Současný trend velí, že žádný ze dvou talířů by neměl být stejný, přitom ale jednotlivé dekory musí tvořit stylovou jednotu. Také celek by měl působit na jedné straně hravě a nápaditě, na druhé straně ale i kompaktně a vyváženě. Dobrou ukázkou toho jsou modely Bokara, Love Story a Kusumam z kolekce Urban Lifestyle firmy Rosenthal.

Ze stejné kolekce pochází i řada Trend Asia. Návrháři se zde nechali inspirovat stylovou strohostí a čistotou filozofie zenu. Také celková koncepce tohoto servisu vychází z dálně východních poměrů, u nás obvyklé talíře jsou vystřídány miskami. Jídelním „náčiním“ jsou, jak jinak, hůlky.

Jak už název napovídá, také u řady Suomi se tvůrci inspirovali jednoduchými liniemi a čistými tvary, tentokrát původem ze Skandinávie. Zaujme nás zejména charakteristický tvar zakulaceného čtverce, který ještě zvýrazňují tlumené a chladně jemné barvy. Řada Suomi zahrnuje kromě klasického jídelního servisu i servis snídaňový.

Aranžmá jídla na talíři – velká inspirativní fotogalerie

Královská hostina
Královská hostina (Zdroj: )
Královská hostina
Královská hostina (Zdroj: )
Královská hostina
Královská hostina (Zdroj: )

Ke skvělému jídlu patří skvělé víno, a aby bylo stolování dohonalé, potřebujeme ještě elegantní sklo. Můžeme si vybrat sklo zcela hladké nebo decentně broušené, rozhodující ale je, aby stylově ladilo s jídelním servisem. Na obrázku pro inspiraci přinášíme modely Empress Clear z kolekce Fine Dining a Kupola z kolekce Urban Lifestyle.

Foto archiv firmy Rosenthal.

Publikováno: 19. 4. 2002, Autor: