reklama

Jak z nevábného místa vytvořit stylové

REALIZACE Na dnešní proměnu vás nezveme do žádného bytu, ale poněkud netypicky do showroomu. Je totiž perfektní ukázkou, že každé místo má potenciál a i z velmi nevábného prostředí jde díky nápadům vytvořit zajímavé a stylové místo, kde se dá pracovat… nebo bydlet.

i (Zdroj: archiv redakce)
Jak z nevábného místa vytvořit stylové

Showroom má být výkladní skříní firmy. Musí nabídnout nejen prodejní a předváděcí prostory, ale také sklady a zázemí pro prodejce a další zaměstnance. To vše podtrženo a sečteno rovná se opravdu hodně místa. Nejjednodušším řešením bývá výstavba nějaké nové haly. Jenže to má svá „ale“. Taková možnost se obvykle nabízí jen na okraji měst se špatnou dopravní obslužností. Další nevýhodou je, že nové moderní haly bývají často neosobní a chybí jim atmosféra, která často pomůže v rozhodování zákazníka víc než výmluvný obchodník.

Zanedbaná hala

Když hledala prostory pro zřízení showroomu společnost Everel, dovozce podlahových krytin belgického výrobce Quick-Step, zůstala po několika měsících v jejím hledáčku stará pražská průmyslová hala v pražské čtvrti Komořany. Tu s pomocí architektů oblékla do nového hávu s koupelnou, krbem a přednáškovým prostorem.

Na první pohled nevábně působící sklad bývalé svářečské dílny se ukázal být nejen v dobré kondici, ale především na vhodném místě. Interiér samotné dílny byl v katastrofálním stavu, architekti ze studia Free architects Karolína Reslerová a Petr Záluský ale díky tomu dostali volné ruce pro svou tvorbu.

Jak z nevábného místa vytvořit stylové
Jak z nevábného místa vytvořit stylové (Zdroj: )
Jak z nevábného místa vytvořit stylové
Jak z nevábného místa vytvořit stylové (Zdroj: )
Jak z nevábného místa vytvořit stylové
Jak z nevábného místa vytvořit stylové (Zdroj: )

Ve správnou chvíli na správném místě

Dát zničenému prostoru novou funkci není snadné. Ať se jedná o vzorkovnu, či domov, je dobré si přizvat profesionály. Karolína Reslerová a Petr Záluský známí z pořadu Jak se staví sen dokázali vdechnout komořanské hale duši a inspirativní charakter. Z budovy nevznikla běžná okoukaná prodejna, místo toho se naplno projevil její všudypřítomný génius loci a své návštěvníky nyní vítá v útulném obývacím pokoji, koupelně i přednáškovém sále naráz.

„Dobře navržený interiér nejen lépe prodává, ale především se v něm příjemně nakupuje. A přesně to je naším cílem. Podporujeme motivaci k uskutečnění obchodu na obou stranách pultu. Snažíme se poskytnout ty správné barvy, světlo a materiály, které vytvoří ten pocit, že jste ve správnou chvíli na správném místě. V obchodě, který vám rozumí a se kterým se můžete ztotožnit. Úspěšné firmy jsou si vědomy náskoku, který jim poskytuje originální kabát, vzhled jejich provozoven. Šaty přeci dělají člověka,“ říká Karolína Reslerová.

Inspirace pro inspiraci

Po třech měsících získala stará výrobní hala novou podobu a stala se místem, který nabízí inspiraci pro lidi, kteří hledají cestu, jak zařídit svůj nový domov. Prodejna nyní funguje již čtvrtým rokem, ale její podoba se v průběhu času měnila. „Jakmile se na trhu objeví novinka z našeho portfolia, lze ji ihned instalovat přímo v prodejně, aby zákazník mohl podlahu nejen vidět, ale i cítit na dotek,“ vysvětluje Daniel Čabrada, obchodní manažer značky Quick-Step.

Při navrhování provozovny, obchodu nebo vzorkovny se vyplatí vsadit na jedinečnou atmosféru místa, na přehlednost a promyšlenost interiérového řešení. Inspirace z unikátně řešeného prostoru navíc může pomoci i při hledání vhodného materiálu a vytváření domova, kde se jeho obyvatelé budou skutečně cítit jako doma.

Z dostupných zdrojů vytvořila redakce
Foto: archiv Quick-Step

Publikováno: 23. 8. 2016, Autor: