Designérka Lucie Koldová. Zaslouženě. Je v této chvíli uznávaná nejen u nás, ale mezinárodně, a úspěšně šíří dobré jméno českého designu.
Lucie Koldová se narodila v roce 1983, po absolutoriu na Vysoké škole umělecko-průmyslové v Praze se v roce 2009 odstěhovala do Paříže a v roce 2012 tam založila vlastní studio. Velmi rychle se jí podařilo vybudovat si mezinárodní klientelu. Možná i proto, že vyniká tradiční řemeslnou zručností a umí se zaměřit na detail. O rok později se stala kreativní ředitelkou značky Brokis, pro kterou navrhla několik skleněných svítidel. Spolupracovala s izraelským designérem Danem Yeffetem, mimo jiné stvořili spolu pro Brokis svítidla Muffins a Balloons.
Je, jaká je
Její rukopis je čistý, v zásadě jednoduchý, vždycky však něčím na svém díle zaujme a jemně vybočí z řady. Zaměřuje se na nábytek, výrobky denní potřeby, ale dělá i skulptury ze skla, poetické galerijní objekty a limitované série, zasahuje do konceptuálního designu a designu městského prostoru.
Pro portál Žena řekla: „Nejlepší inspirací pro mne je, když nic vymýšlet nemusím, když jsem šťastná a netlačím na to. Pak to prostě přijde, ani nevím jak. Funguje také, když jsem ve vnitřní harmonii a spokojená. Pak stačí jen drobný signál a něco vás napadne.“
Lucii jistě obohatil i život mezi Paříží a Prahou, dokáže čerpat z různých vlivů a kultur, které pak lehce promíchá. S chutí mixuje i materiály, většinou sklo s něčím dalším… a poměrně čerstvě prožívá také mateřství.
Čerstvá cena
Na letošním Designbloku se představila hned v několika instalacích, bodovala nábytkem i svítidly. Její produkty s charakteristickým čistým rukopisem představovala například Javorina. Jistě i proto získala tato značka za vystavované novinky cenu za Nejlepší kolekci nábytku. Lucie v ní měla kolekci stolů XX. U značky Master & Master vystavovala židli Cocon, ve střední hale mohli návštěvníci vidět její svítidla Big One nebo Ivy pro značku Brokis, svůj příspěvek měla i u značky mmcité.
Působilo to tak, že Lucie Koldová ovlivnila a suverénně ovládla celý prostor. Však také zpracovala i koncept hlavní výstavy ve střední hale Průmyslového paláce na téma Budoucnost, které v dobrém slova smyslu poznamenalo celý ročník. Designerie – tak byl celý koncept pojmenován – představovala všeobjímající univerzum, rozdělené na zóny tak, jak můžeme dělit i kapitoly lidského života: hra, práce a odpočinek. Ve střední hale si návštěvníci mohli pohrát, našli v ní kosmický modul s výstavou předmětů, které budou cestovat na Měsíc, rikšu plnou ikon designu, závodní dráhu, skákací bludiště nebo robota, jenž vyměnil po dobu Designbloku montování karoserií aut za foukání bublin a mávání vlajkou.
Lucie Koldová k tomu řekla: „Cílem letošního konceptu Designerie bylo ukázat jakýsi pomyslný odkaz budoucím generacím, který bychom v tuto chvíli zanechali. Jde jak o velmi vysoký technologický pokrok, tak o lidskou odpovědnost vůči našim potomkům. Z mého pohledu není možná spokojená budoucnost bez řádně využité minulosti.“
Publikováno: 8. 11. 2019, Autor: autor: Vladimíra Storchová