reklama

Trend v bydlení má tři názvy…

Nedávno se uzavřely brány výstaviště ve Frankfurtu nad Mohanem za veletrhem Ambiente, který se zabývá vším, co nás doma obklopuje, ať už je to nádobí, dekorační předměty, sklo, porcelán, bytový textil, nebo nábytek. A my vám teď zkusíme ukázat, co se skrývá za slovy o nových trendech. Protože pod slovy si každý často představí něco jiného, není nad obrázky.

i (Zdroj: Tom Dixon)
Trend v bydlení má tři názvy…

1. Vkusné bydlení

Skupina, která sází na komfort, luxus, dokonalost, noblesu. Barevnou charakteristiku vidíte, jinak se skupina opírá o perfektní řemeslo s dokonalou povrchovou úpravou. Nadčasová a uvolněná elegance je stvořená čistými liniemi a vyváženými proporcemi. Tvůrci tohoto stylu (a vybavení) se velmi zajímají o vzácné dřeviny, kůže a boucle, samet, velur a porcelán. Patří sem barevné sklo a leštěné povrchy. Ozvláštňujícím dotekem jsou reliéfy a 3D efekty.

Trend v bydlení má tři názvy…
i (Zdroj: Ambiente; Frankfurt a.M.)
Trend v bydlení má tři názvy…

2. Klidná atmosféra

Sází na přirozenost, diskrétnost, purismus, jemnost, lehkou příjemnou zdrženlivost. Heslem skupiny je přece Simply beautiful – jednoduše krásné. A takové jsou jednoduché a užitečné produkty, které navozují pocit klidu a počestnosti. Měkké, mírné barvy vytvářejí uživateli nenáročný ráj pro každodenní život bez stresu. Laskavý experiment a tradiční řemeslné techniky tu jdou společně za cílem. Textilie jako vlna, hedvábí, konopí a plátno stejně jako dřevo, kámen, sláma, hlína a keramika – přírodní nebo glazovaná – jsou často produktem recyklace.

Trend v bydlení má tři názvy…
i (Zdroj: Ambiente; Frankfurt a.M.)
Trend v bydlení má tři názvy…

3. Radostné prostředí

V bodech se dá charakterizovat jako barevné, veselé, živé, bezstarostné, svérázné, odvážné, spontánní, tvůrčí, různorodé. Pro ty, kterým je tato skupina vlastní, je samotný styling sebevyjádření. Opírají se o odvážné barevné kombinace, monotónnost v jejich bytě nemá šanci. Směs vzorů u této skupiny je stejně nekonvenční, jako jsou použité materiály rozmanité. Patří sem botanické motivy, nadměrná velikost figur, geometrie, vintage tisky, ilustrativní tapisérie, nevšedně pojatý recyklovaný plast. To všechno se spojuje dohromady a kombinuje osvěžujícím překvapivým způsobem. Panuje tu prostě hravost a radost ze života.

Trend v bydlení má tři názvy…
i (Zdroj: Ambiente; Frankfurt a.M.)
Trend v bydlení má tři názvy…

Nu, a je to. Co si pod tím vším představit? Základní trendové obrázky, které teď stejně jako profesionálové a návštěvníci veletrhu vidíte, vám přiblíží to, jak to může podle pojmenovaného stylu doma vypadat barevně i výběrem produktů. Popřemýšlejte, co je vám blízké, co vám vyhovuje. A pak se v klidu podívejte na galerii, kde máte „obrázky z výstavy“ už bez škatulek. Pokud se do nich nevejdete a líbí se vám od každého něco, žádná tragédie…
Obrazovou galerii z Ambiente najdete příští týden u článku: Ambiente znamená prostředí.

Publikováno: 4. 3. 2019, Autor: autor: Vladimíra Storchová