reklama

Média Média Média

Současná podoba obytného interiéru je přirozeně poplatná životnímu stylu, tempu doby a hlavně silnému důrazu, který je kladen na co možná nejpřehlednější a rychlé zpracování informací. Pokud bylo století dvacáté „atomovým“ věkem, je to naše jednadvacáté stoletím multimediálním.

Člověk je až takřka nucen zpracovávat a přijímat v pravém slova smyslu nekonečný přísun informací, a to informací převážně komerčního charakteru. Hlavním příjemcem, chcete li kanálem, kterým pak takové informace do vědomí člověka vstupují, jsou bezesporu oči. Billboardy, TV obrazovky, monitory, displeje na budovách, v prostředcích hromadné dopravy, na zastávkách, v kancelářích, doma, v mobilním telefonu, zkrátka všude. Multimediální věk je stejně revoluční událostí pro mozek člověka, jako bylo pro jeho žaludek objevení ohně a následné tepelné přípravy potravin. A nese to sebou přirozeně i celou řadu příjemných chvil, kdy se člověk dobrovolně nechává stimulovat multimediální zábavou v 3D kinech nebo rovnou ve svém kině domácím.

Médinteriér
Již delší dobu jsme si zvykli na pojem HI FI nábytek, TV konzoly atp. Dnes bychom vlastně mohli hovořit o media interiéru, které je obrazem takového životního stylu, kdy je člověk obklopen nejčastěji namodralou, jakoby neonovou září obrazovek, v jejichž přítomnosti tráví svůj volný čas, které jej baví, které mu radí, co si vzít a sebe a podávají mu informace o tom, zdali venku prší a nebo svítí slunce. Konferenční audio setkání umožňují obyčejné mobilní telefony, pomocí kamery je možné virtuálně navštívit během několika málo minut kolegu v Austrálii, v USA a hned pak na Kanárských ostrovech. Existuje virtuální erotika, stimulátory atd. A tomu všemu odpovídá i zařízení obytného interiéru.
Jaroslav Zákolanský

Foto firmy Vismara

Publikováno: 29. 6. 2006, Autor: