reklama

Interiér s elegancí a vtipem

Interiérové doplňky a množství různých drobných předmětů, které uživatel bere dennodenně do ruky, nebo se na ně dívá a potažmo pak všechny druhy nábytku v obytném interiéru, to vše jsou zařizovací předměty, které vytvářejí nějakou atmosféru a ovlivňují vnímání interiéru jeho uživatelem. Každý takový předmět musí být přirozeně v prvé řadě funkční, ale zároveň je možné, aby byl schopen pobavit, být nositelem nějakého vtipu ve smyslu svého vlastního konstrukčního či jiného řešení.

Český spotřebitel, zájemce či jednoduše zákazník, který je nakonec většinou tím, kdo rozhodne o životnosti toho kterého projektu, uměleckého nebo podnikatelského záměru atd., je stále ještě spíše zákazníkem konzervativním a je to také dáno jeho kupní sílou, kterou vypotřebuje spíše na věci, o nichž je přesvědčen, že jsou na rozdíl od investování do designu důležité. I tak se ale pomalu daří dostat design a designové produkty mezi zákazníky z nejširších vrstev a nabídnout jim tak jinou realitu jejich obytného interiéru, než takovou, kterou jim poskytuje sektorový nábytek ze supermarketu. Není přitom důležité zainvestovat horentní sumy do vybavení bytu, ale např. jen interiér ozdobit několika detaily, které na sebe strhnout pozornost a povýší vnímání svého jinak zcela průměrného okolí. Běžný stůl s banální plastovou slánkou bude úplně jiným stolem než ten samý stůl, na kterém bude stát slánka nějak zajímavým způsobem pojednaná. To samé platí i o jiných detailech, které nadzdvihnout esteticko užitnou hodnotu interiéru o několik pater výše aniž by jejich pořizovací cena představovala desetitisícové a nebo větší částky.

Velká fotogalerie moderních interiérů

Interiér s elegancí a vtipem
Interiér s elegancí a vtipem (Zdroj: )
Interiér s elegancí a vtipem
Interiér s elegancí a vtipem (Zdroj: )
Interiér s elegancí a vtipem
Interiér s elegancí a vtipem (Zdroj: )

Mezi nejmladší designérské skupiny, které často vznikají z pochopitelným cílem prosadit se a dostat své produkty a návrhy přímou cestou až k samotnému zákazníkovi, patří OPEN HOUSE. Centrem pozornosti tohoto sdružení jsou právě interiérové doplňky a nábytek. Samy o sobě píší: „..baví nás přemýšlet o současných trendech, ale zároveň dbáme na to, aby naše návrhy byla zajímavé i po stránce konceptuální a technologické. Vyznáváme jednoduchost, funkčnost a variabilitu, kterou se snažíme okořenit vtipem..“.A právě onen vtip, nadhled a smysl pro humor jsou rozměry, které zařizovací předměty v běžné prodejní síti často zcela postrádají.

Petr Haas
Foto Open House

Publikováno: 3. 8. 2006, Autor: