Hovoří li se o designu zařizovacích předmětů, pak se většinou míní design nábytku, ať už toho do obývacího pokoje, který je nejčastějším terčem zájmu designérů, nebo třeba nábytku do kuchyně. V posledních letech se pozornosti dostává také koupelnovému vybavení, ale paradoxně v době médií, internetu a v masivní záplavě informacemi se mnoho tvůrců nesnaží uchopovat takové předměty, jakými jsou televizní obrazovky či monitory. Někdy na konci sedmdesátých let tomu bylo jinak.
Plazmová televize, LCD televize, domácí kina atd., to vše jsou ikony domácí zábavy, které se stávají zcela běžným standardem, podobně jako mobilní telefon či připojení k internetu. Firmy se snaží pomocí reklamy oslovit maximální počet potenciálních klientů, kteří pod tímto tlakem cítí náhle potřebu uspokojit se nákupem a ten je pak masový. Cena zařízení využívajících relativně nové technologie, např. tekutých krystalů, tak klesá a vyrábí se a prodávají se milióny kusů. Každý ji může mít a všechny vypadají až na drobné výjimky stejně. Možná z nevole účastnit se takové masové a unifikované konzumace se na rozdíl od dřívějších dob skutečně kreativní návrháři s vizí příliš nepouští do designování spotřební elektroniky. Dříve tomu bylo pochopitelně jinak.
Nepřehlédněte! Velká galerie elektroniky
Foto Brionvega
Publikováno: 20. 10. 2006, Autor: