jsme online magazínem, pohybujeme se tedy na internetu, s některými z Vás, kteří píší sem do redakce, tedy udržujeme elektronikou komunikaci a vůbec veškerá naše existence a identita má svou e.podobu. A když si pak někdo z nás chce např. koupit žehličku či pračku, pochopitelně se podívá – kam jinam, než na internet.
Internetová ekonomika je jedno z mála odvětí, které má před sebou ještě pro nás ne zcela předpovídatelný vývoj. Vše ostatní už vlastně jen recyklujeme. Ale internet, minimálně v ČR, je ještě v adolescenci, ale už i mezi puberťáky se najdou tací, kteří se tváří, že jsou málem dospělí. A někteří už asi opravdu jsou, ale většinou jsou nabízené služby Potěmkinovou vesnicí, která má jen nalákat zákazníka. A pak také ti operátoři…: „Dobrý den, já jsem si právě u vás objednal nový diktafon a budu ho potřebovat už zítra ráno. Mohu si tedy teď ověřit, jestli bude připravený k odběru už dnes odpoledne? Zadával jsem totiž tzv. přímý odběr na vaší prodejně na Smíchově, protože ho prý máte skladem“. „Jistě. Kolega vás bude kontaktovat“. „Aha, a vy to tam u sebe nějak nevidíte? “ „no.., vidím“ „A mají ho tam teda?“ „Ne“. „ Ale na vašich stránkách bylo, že tento model je skladem“. „To je, skladem je, ale ne u nás, ale u výrobce“. „Aha, a když je tzv. k přímému odběru, tak co to tedy znamená, když ho prostě na svém skladu nemáte?“. „No, to znamená, že si ho můžete osobně a přímo odebrat. To je přímý odběr“. „Aha, tak Vám děkuji“. „Prosím, hezký den“. Ale ono to není o Internetu, ale o lidech. Asi jako všude.
Publikováno: 25. 9. 2006, Autor: