reklama

Vážení čtenáři,

Většina mužů začne po třicátém roku věku hledět spíše na kvalitu a dávat ji přednost před kvantitou. Stejně tak mají muži údajně antropologicky danou potřebu ovládat, dobývat a vládnout. A jak to souvisí s nábytkem? Zeptejte se Sikmunda Freuda.

Představovat tuto zakládající osobu psychoanalýzy jistě není potřeba. Zjednodušeně řečeno, Freud vysvětloval nejen člověka skrze sexualitu a její silné nejspodnější proudy, jež neznáme a přesto nás ovlivňují. V tuhle chvíli je ale zajímavý jiný, byť analogický postřeh týkající se koženého nábytku, nábytku sedacího, potažmo  křesel, kterým bychom dnes mohli říkat „manažerská“, přičemž  tento přívlastek se často opravdu používá.

Manažer je vedoucí, analogie vůdce, který  drží společensky níže stojící v určitém pozoru a tím je pracovní kázeň a měřitelné výsledky. A podle Freuda jsou taková kožená managerská křesla podvědomě vnímána jako nejen trůny, viděno tedy zejména z pozice těch, kteří obrazně řečeno sedí níže, ale také jako koně, zvířata, které jsme zkrotili, na kterých se sedí jako na piedestalech, ze kterých má jezdec větší výhled než ti, jenž jsou pěšky a které nám slouží nejen fakticky ve smyslu rychlosti a mobility, ale i ve smyslu stavovského znaku. Vůdce v čele pěšího vojska. Nasedat a do boje.

Přejeme Vám šťastnou ruku při osedlávání toho správného koženého oře.

Publikováno: 19. 3. 2007, Autor: