reklama

Domácí spotřebiče

Na nákup domácích spotřebičů se můžete zaměřit s ohledem na několik důležitých ukazatelů. Jednou ze zásadních věcí je, rozhodnout se, zda je budete nakupovat online nebo v kamenném obchodě.

Pokud je nakupujete online, jste okamžitě schopni srovnat jejich cenu na trhu, najít nejlevnější variantu určitého spotřebiče. V případě, že se obrátíte na kamenný obchod, máte po ruce okamžitě prodejce, který je připraven zodpovědět vaše dotazy.

Udělejte si předem cenový průzkum online

Pokud si ovšem neuděláte cenový průzkum daného spotřebiče dopředu před konečným nákupem, cena v různých kamenných i online obchodech se navzájem může výrazně lišit. Online ovšem máte k dispozici také obrovský počet recenzí výrobku, zkušeností s ním u předchozích nakupujících i jiných prodejců. Jako dobrý nástroj k tomuto druhu nakupování jsou servery, které vám najednou srovnají různé online obchody a zároveň jsou otevřeny pro vkládání recenzí od kterýchkoliv zákazníků.

Vybírejte spotřebiče s ohledem na prostorové možnosti

Při nákupu online myslete na rozměry domácího spotřebiče. Když vidíte spotřebič přímo před sebou na prodejně, jste lépe schopni říct si, jestli rozměrově bude vyhovovat podmínkám vaší kuchyně, prádelny nebo chodby, a to přesto, že jste si místo předtím nezměřili. Při online nákupech takovou možnost nemáte, takže měřte a kontrolujte délky, výšky, šířky. Při elektrických domácích spotřebičích dbejte na spotřebu energie. Je dobré ušetřit hned na začátku, při samotném nákupu, ovšem někdy cenově výhodný spotřebič můžete následně několikrát přeplatit jeho spotřebovanou energií. Dejte pozor a kupte takový domácí spotřebič, který má malou spotřebu elektrické energie při dostatečném výkonu.

Konkurenční prostředí snižuje ceny

Velká část domácích spotřebičů má poněkud nadměrné rozměry (obzvláště většina bílých spotřebičů: pračky, ledničky, myčky), při nákupu online dbejte na podmínky dodání. Můžete upřednostnit obchod, kde nabízejí dodání přímo do domu, což už je dnes většina, ale také obchod, kde cena za poštovné nejde za hranici úměrnosti. V rámci velkého konkurenčního prostředí v současnosti, existuje široká řada prodejců nabízejících poštovné zdarma.

Zuzana Bohdalová
Foto: evermotion.org

Publikováno: 27. 11. 2014, Autor: