reklama

Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?

Zařizování interiéru představuje v tom pragmatickém slova smyslu investici do zařizovacích předmětů a nábytku. Výběr toho správného, respektive vyhovujícího vybavení, je jistě omezen, má finanční limity, ale jinak hraje roli něco jako vkus a pochopitelně také dispozice zařizovaného bytu. Každý kus nábytku představuje vlastně fragment image a stejně tak i „výkladní skříň“ toho, kdo si jej koupil. Mnozí výrobci zařizovacích předmětů tedy nenabízejí v uvozovkách jen nábytek, ale celý příběh, zážitek, kterým si od případného zakoupení může budoucí uživatel slibovat.

i (Zdroj: archiv redakce)
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Jeden z nejvýraznějších
Pravděpodobně nejvýraznějším dodavatelem „životního stylu“ je domácí výrobce sanitární keramiky a koupelnového vybavení Ideal Standard, který patří do nadnárodního koncernu American Standard. Nabízení kompletně vybavených koupelen v tom či onom životním stylu není jen úspěšným marketingovým nástrojem, ale ona stylovost má svoje reálné základy v charakteru jednotlivých stavebních dílů koupelny. Ta tím pádem může být dynamická, rychlá a individuální a městská, určená pro mladé, nebo třeba tzv. „natural“, tedy ve své podstatě s větším počtem teplých barev a přírodních materiálů. Návrháři zacházejí i dál a tak je možné získat i „meditativní“ koupelnový komplet tzv. odkazující na kultury vzdáleného výhodu.
Image

Z několika výzkumů prováděných ve spolupráci s fakultou sociálních věd vyplývá, že vyloženě moderní, soudobý a výstřední nábytek si většinou nekupují lidé jen uměleckého zaměření, ale spíše a převážně osoby s potřebou obklopovat se stavovskými či jinými znaky typu: jsem výjimečný, mám výjimečný a často také drahý nábytek.

Velká fotogalerie stylového nábytku

Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image?
Kupujete nábytek, nebo životní styl ? Image? (Zdroj: )

Nejnepřehlednější je pak zákaznická obec nakupující ve „středním“ proudu“, který je reprezentovaný běžnou nabídkou obchodních domů a zejména pak známým producentem IKEA, který oslovuje nejen mladší, ale i střední generaci uživatelů, respektive všechny ty, kteří jsou v produktivním věku a zařizují svůj první byt a nebo si již vydělali na jeho adaptaci a nakupují tedy podruhé.  Těm se prodává většinou „kvalita za rozumnou cenu“, tedy nic divokého, něco co vydrží a je tak trochu „moderní“.

 
Jaroslav Zákolanský
 

Foto Ikea, Ideal Standard, Edra

Publikováno: 25. 4. 2006, Autor: