Zařizování interiéru představuje v tom pragmatickém slova smyslu investici do zařizovacích předmětů a nábytku. Výběr toho správného, respektive vyhovujícího vybavení, je jistě omezen, má finanční limity, ale jinak hraje roli něco jako vkus a pochopitelně také dispozice zařizovaného bytu. Každý kus nábytku představuje vlastně fragment image a stejně tak i „výkladní skříň“ toho, kdo si jej koupil. Mnozí výrobci zařizovacích předmětů tedy nenabízejí v uvozovkách jen nábytek, ale celý příběh, zážitek, kterým si od případného zakoupení může budoucí uživatel slibovat.
Z několika výzkumů prováděných ve spolupráci s fakultou sociálních věd vyplývá, že vyloženě moderní, soudobý a výstřední nábytek si většinou nekupují lidé jen uměleckého zaměření, ale spíše a převážně osoby s potřebou obklopovat se stavovskými či jinými znaky typu: jsem výjimečný, mám výjimečný a často také drahý nábytek.
Velká fotogalerie stylového nábytku
Nejnepřehlednější je pak zákaznická obec nakupující ve „středním“ proudu“, který je reprezentovaný běžnou nabídkou obchodních domů a zejména pak známým producentem IKEA, který oslovuje nejen mladší, ale i střední generaci uživatelů, respektive všechny ty, kteří jsou v produktivním věku a zařizují svůj první byt a nebo si již vydělali na jeho adaptaci a nakupují tedy podruhé. Těm se prodává většinou „kvalita za rozumnou cenu“, tedy nic divokého, něco co vydrží a je tak trochu „moderní“.
Foto Ikea, Ideal Standard, Edra
Publikováno: 25. 4. 2006, Autor: