Obecně jsou podlahové krytiny vnímány jako čistě jen „krytiny“ v účelovém slova smyslu. Přitom právě ony krytiny mohou být zcela určující pro vnímání interiéru jeho uživatelem a mnohdy k vytvoření požadované atmosféry, pohodlí a espritu dané místnosti stačí třeba právě dobře zvolená a pochopitelně také nějak a něčím zajímavá krytina. Tou může být např. koberec, který není „obyčejným kovralem“, i když i ten dovede svoji roli uspokojivým způsobem sehrát. A na některých kobercích se dá zkrátka bydlet. Nevěříte?
Jak jsme se již letmo v jednom z článků zmiňovali, koberec patří mezi nejstarší zařizovací předměty plnící nejen funkci praktickou, tedy funkci teplené izolace a tlumení kročejového hluku, ale stojící v popředí zájmu obyvatelstva také jako materiál pro výstavbu „primitivných“ obydlí ne nepodobných indiánským týpí. Na kobercích se spalo, koberce měly svou náboženskou úlohu, byly modlitební, jejích výroba se spojovala s procesem dospívání a jako zavěšené na jednoduché konstrukce sloužily také coby „stěny“ zmiňovaného „týpí“. Mluvíme zejména o oblastech bývalé Perské říše, ale také o celé řadě nomádů, kteří cestovali nejen po blízkém a dálném východě. A tak jako v mnohých jiných případech, i v rámci historie bydlení mají dějiny tendenci se vracet v jakých si spirálách a objevovat se v podobě „módy“ nebo „nových“ trendů znovu a znovu. Zkrátka a dobře, nabídka některých prodejců podlahových krytin je velmi lákavá, tedy lákavá k onomu „tradičnímu“ poležení, nic nedělání a „bydlení na podlaze“. Zkuste si to představit.
Podlahy – velká inspirativní fotogalerie



Foto firmy Stepevi
Publikováno: 11. 4. 2007, Autor: