reklama

Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !

Každý rok probíhá po celém světě několik veletrhů nábytku a interiérového designu, které pak určují a nebo dokumentují směr dalšího vývoje. Na veletrzích je možné nábytek také nakupovat, ovšem právě ony novinky bývají velmi drahé a případný zájemce musí sáhnout hodně hluboko do své peněženky tak, aby si mohl odnést domů to, co ještě nikdo jiný na světě např. ve svém obývacím pokoji nemá. A za pár měsíců se začnou objevovat různé více či méně zdařilé kopie za cenu ani ne desetinovou. Dejte si ale pozor na kvalitu.

Asi nejvýraznějším představitelem soudobých tendencí v oblasti nábytkové tvorby je veletrh v severoitalském Miláně, který se stal mimo jiné i centrem světové módy a svým způsobem tak trochu sesadil nedotknutelnou Paříž z jejího piedestalu elegance a nejvytříbenějšího vkusu.

Každý rok na začátku jara se obrovské výstaviště v Miláně zaplní expozicemi slavných firem, které si velmi často na těch několik dní doby trvání veletrhu pronajmou také nějaký výstavní prostor, obchod nebo boutique v centru města a to zdá se jen proto, aby bylo možné v něm pořádat různé prezentace zvolna se měnící v jeden velký večírek. A celé město žije veletrhem nejen ve dne, ale hlavně v noci.

Velká letní fotogalerie

Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor !
Léto je obdobím slev, ale dejte si pozor ! (Zdroj: )

Továrny Evropy

O Asii či Ćíně se často mluví jako o továrně Evropy. Pomineme teď často nelidské pracovní podmínky a způsoby, jakým se dosahuje nízká cena tamní pracovní síly. Za pozornost stojí skutečnost, že právě z těchto oblastí a zemí přijíždí na Evropské veletrhy stále více pozorovatelů a zástupců průmyslových firem, které zatím sice stále jen pracují s technologiemi dodanými z Evropy, ale vedle toho si je přirozeně také osvojili a začínají v této oblasti sami podnikat. A s autorskými právy si mnoho starostí nedělají. Podobně je tomu bohužel také s kvalitou. Evropský trh je pak v určitých vlnách krátkodobě zaplavován velmi levnými kopiemi produkce světových značek, často ale velmi pochybné kvality a bez jediné šance na úspěch v případném reklamačním řízení. Jedinou výhodou je ona nízká cena.

Před tím, než tedy budete nakupovat na první pohled velmi atraktivní a současně levný nábytek vyrobený např. Číně, pak si jej rozhodně velmi dobře prohlédněte, vyzkoušejte a o nákupu z katalogu bez možnosti vidět výrobek tzv. in natura raději vůbec neuvažujte.

Karel Holý

Publikováno: 18. 6. 2007, Autor: