Pokud bychom netrvali na nadělování dárků právě ke dni 24.prosince a případně také na Nový rok, pak by jistě stálo za to počkat si na lednové slevy, které zejména v kategorii nábytku jsou velmi lákavé, neboť zkrátka nábytek nepatří mezi levné zboží a jakákoliv sleva je vlastně často úspora v řádech tisíců. Dejte si ale pozor na to, co kupujete? A proč?
Je to poměrně jednoduché. Prodejci se snaží zpeněžit své skladové zásoby, což je přirozené a logické, ale má to jeden háček. Mnohdy je onou skladovou zásobou i zboží nějak nekvalitní či přímo kazové, o které zákazníci neměli zájem a tak obchodníci spoléhají na to, že se jim ho v období slev a výprodeje podaří prodat třeba alespoň za poloviční nebo i nižší cenu. Zkrátka, zákazník si ve „výprodeji“ musí počínat obezřetněji, než při „normálním“ nákupu. Hrozí totiž, že se stane obětí těchto legálních kliček:
1.zboží má nějakou vadu nebo je velmi nekvalitní. Zákazník dostává společně s dokumentací a účtem také oznámení, že sleva je jednoduše poskytována prostě proto, že např. potah sedačky barví, že není snímatelný, protože zip někdo zapomněl přišít atp.
Tyto informace bývají na příbalových materiálech uvedeny malým písmem tak, aby tedy prodejce splnil zákonnou podmínku, ale zároveň, aby taková informace byla snadno přehlédnutelná a neodrazovala zákazníka.
2. na zboží zakoupené s takovou či jinou slevou se neposkytuje záruční servis. I takové informace musí prodejce zákazníkům sdělit, ale děje se tak opět co možná nejnenápadněji tak, jako se třeba v reklamě uvádí, že cena je bez DPH atd.
3.zboží není možné reklamovat ani vrátit, vyměnit atd. Opět stejná situace, kdy se slevou prodejce nějak „vykoupí“ z povinnosti přebírat odpovědnost za kvalitu prodaného zboží.
TIP: vždy je potřeba se ptát, zdali se na zboží vztahuje záruční servis, zdali ho je možné vrátit a reklamovat. Stejně tak je potřeba dát si větší pozor na veškerou dokumentaci, kterou je zboží vybaveno, zvláště pak účet a záruční list.
Karel Holý
Publikováno: 9. 1. 2008, Autor: