reklama

Stavební spořitelny v létě lákají

Letní měsíce jsou každoročně obdobím, kdy zájem o stavební spoření klesá. S tím už ale spořitelny počítají, a tak si i letos, stejně jako každý jiný rok, připravily řadu zajímavých letních akcí, bonusů a výhod pro nové klienty. Uzavřít smlouvu je tak nyní výhodnější než jindy.

Spořitelny lákají jak umí
 

Stavební spořitelny mají samozřejmě zájem získávat nové zákazníky i během léta, a tak se prostřednictvím různých lákadel snaží přimět klienty, kteří čekají až na konec roku, podepsat smlouvy už nyní.

„V dlouhodobějším časovém průřezu dochází k poklesu zájmu o stavební spoření hlavně v červenci. Důvodem jsou především dovolené,“ uvedla Zdenka Blechová z firemní komunikace České spořitelny.

Některé spořitelny poskytují peněžní prémie, jiné slevy na vstupním poplatku, či úrokové zvýhodnění. Metody získávání se sice trošku liší, avšak v zásadě jde o totéž – nabídnout klientovi nějaké ty peníze navíc.

Podepsat teď se vyplatí
Někteří lidé se domnívají, že podepsáním smlouvy až na konci roku snad získají nějaké výhody. Není na tom však nic pravdy. Vzhledem k prázdninovým výhodám, které nyní řada stavebních spořitelen nabízí, je tomu ve skutečnosti spíše naopak. Navíc o prázdninách můžete vše vyřídit pohodlně, bez front a zbytečného čekání.

Konkrétní výhody

Pokud jde o konkrétní akce spořitelen, pak zmiňme například Českomoravskou stavební spořitelnu, která nabízí každému, kdo do konce měsíce září podepíše smlouvu o stavebním spoření, prémii 1500 Kč.

Poskytnutí úvěru se snaží podpořit také Hypo stavební spořitelna. Má připravený příspěvek ve výši dva tisíce korun na pohonné hmoty a nabízí možnost vyhrát sto tisíc korun na nákup značkové kuchyně.

Ani Wüstenrot stavební spořitelna se v této oblasti rozhodně nenechá zahanbit. Narozdíl od ostatních spořitelen se ale soustředí spíše na současné klienty. Slibuje letní bonus v podobě pětadvaceti procent z celkem připsaných úroků. „Výsledná úroková sazba dosáhne 2,6 procenta a oproti běžnému spoření vklady vydělají o pět tisíc korun více,“ upřesnila tisková mluvčí Wüstenrot stavební spořitelny Helena Dušková.

Modrá pyramida přišla s originálním nápadem v podobě výhry luxusního zájezdu se vším všudy, o který se bude losovat každý týden. „Výhra obsahuje zapůjčení automobilu, ubytování v hotelu, bohatý kulturní nebo sportovní program, stravu, palivo a vše ostatní, co k dokonalému víkendu patří. Stačí uzavřít smlouvu o stavebním spoření do druhého září,“ popsala lákadlo ředitelka komunikace Modré pyramidy Hana Vaněčková. Kromě toho také Modrá pyramida připíše každému, kdo uzavře smlouvu o stavebním spoření s cílovou částkou alespoň 180 tisíc Kč, zaplatí vstupní poplatek a naspoří tři měsíční vklady, 2 000 Kč navíc.

Jaký bude teď zájem o spoření?

Zda lákadla spořitelen skutečně zaberou a zájem o spoření se ještě během prázdnin zvýší, je zatím ve hvězdách. Česká národní banka totiž v průběhu minulého týdne zvýšila úrokové sazby, a tudíž vzrostly ceny tuzemských půjček z 2,75 % na 3%, což je nejvyšší cena za posledních pět let. Důsledkem je, že se zdražují bankovní půjčky, ovšem i výnosy ze vkladů.


Lucie Lukačíková
Foto: archiv autora

Publikováno: 6. 8. 2007, Autor: