Blíží se nám konec stávajícího roku a začátek nového a to pro mnohé znamená i nadcházející stěhování do nového bytu či domu. Máme pro vás pár rad, které by vám mohly stěhování usnadnit.
Máte už vyřízenou hypotéku a těšíte se na stěhování do nového… do vlastního? Pak jistě chcete, aby celý ten přemísťovací proces proběhl v co největší pohodě a bez problémů k čemuž vám rádi dopomůžeme.
Asi nejdůležitější je správná a plánovaná organizace celého procesu, která přímo souvisí s načasováním. Budeme předpokládat, že se ze starého bytu, či domu, stěhujete do novostavby, kde již budou položené podlahy, zpola bude sanitární keramikou vybavená i koupelna a rovněž okna budou již zasazena. Což znamená, že starosti s pokládkou podlah a dlažby řešit nemusíte.
Zpočátku je nutné uvědomit si, jak rozsáhlé bude samotné stěhování. Berete si stávající nábytek a zařízení s sebou anebo chcete do nového obydlí nakoupit takřka všechno nové? Je to velmi podstatné, protože v den, kdy se se všemi členy vaší domácnosti přímo přesunete do vašeho nového bytečku, měl by být již zcela zařízen.
Pakliže máte v plánu nákup nových interiérových zařizovacích prvků včetně nábytku, měli byste s dostatečným předstihem začít šetřit peníze – k tomu vám může dopomoci odprodej stávajících kusů nábytku. S případnými zájemci se můžete vždy domluvit na termínu, kdy budete moci jednotlivé prvky nábytku postrádat apod.
Samotný nákup dominantních kusů nábytku jako je například kuchyňská linka, koupelnová sestava, sedací souprava, či postel by měl být načasován tak, aby byl před vaším přesunem dostatek času na instalaci a zapojení elektřiny, odpadů a případně plynu.
Ohlédneme-li se za těmi drobnějšími předměty, které se budou stěhovat společně s vámi, tak při jejich skládání do krabic, je vždy dobré udělat jakousi generálku a vytřídit nepotřebné věci. Oblečení, hračky a další drobnosti, které by mohly ještě někde udělat dobrou službu, můžete věnovat přátelům, na charitu, do psích útulků anebo dětských domovů. To, co shledáte harampádím bez milosti vyhoďte!
Napiště si při balení na každou krabici či plastový box fixem číslo a do bloku si vždy zapisujte to, co je v dané krabici uložené – usnadní vám to následné vybalování. K čemu to je dobré? V novém domově při vybalování totiž zjistíte, že je najednou celý den ten tam a vy jste nestihli vybalit úplně všechno – je ale důležité, aby jste ráno mohli například udělat dětem snídani než vyrazí do školy, aby všichni členové domácnosti mezi frabicemi a pytli s oděvy našli oblečení na následující den, nezbytné hygienické potřeby apod. … O tom, kde v tom množství zapakovaných věcí se právě tyto předměty nachází tak budete mít díky seznamu dokonalý přehled.
Nezdráhejte si v zaměstnání vzít 2 nebo 3 dny volna, pokud můžete, bude to vyčerpávající proces. Pakliže máte tu možnost, požádejte přátele, ať vám s tím trochu pomohou a jestliže máte početnou rodinu, velké množství věcí a stěhování tudíž bude taková „malá národní evakuace“, rozhodně se nestyďte oslovit profesionální organizátory či specializované firmy. Pamatujte, že stěhování by mělo být radoustnou událostí, nikoliv počin, který vás má připravit o nervy.
Lucie Sýkorová
Foto: diyandmore.com, homedit.com, neogaf.com, origininteriors.org, mirror.co.uk, bahtinov.ru, qtect.com, sellmycastle.com.au, kisscleaners.com
Publikováno: 5. 11. 2013, Autor: