Někomu se v domácím prostředí pracuje skvěle, jiný má problém s koncentrací nebo prokrastinací. Samotné místo, které si na práci vyberete, však hraje při home office zcela stěžejní roli. Jak si uzpůsobit pracovní místo v domácích podmínkách tak, aby vám vyhovovalo?
Vyberte si místo pro home office moudře
Svoje pracovní místo si vybírejte skutečně pečlivě. Pokud jste teprve ve fázi, kdy si dáváte dohromady pracovnu nebo přemýšlíte, kam byste mohli dát pracovní stůl, zaměřte se na celkové podmínky v místnosti. Nebude vám do obrazovky celý den pražit slunce? Budete mít při práci dostatek světla? Toto a další důležité faktory vyhodnoťte ještě před tím, než ukážete prstem na konkrétní pracovní místo. A pokud to jde, nedělejte si z jídelního stolu své pracovní místo, ale vyčleňte si pro svoje úkoly jiný kout.
Mějte vždy čistý pracovní stůl
Dalším pravidlem pro organizovaný home office je mít čistý pracovní stůl. Co to znamená v praxi? Na stole byste měli mít pouze věci, které opravdu potřebujete k práci. Tím zpravidla bývá notebook, psací potřeby, notes a případně sklenice s vodou. Pokud se vám na stole válí nepodstatné předměty nebo se vám hromadí šálky od dopité kávy, bude vás to zbytečně odvádět od práce. Zaveďte si proto jasná a jednoduchá pravidla pro udržení čistého stolu a snažte se je skutečně dodržovat.
Myslete na pohodlí
Přestože má vaše pracovní místo sloužit především k plnění úkolů, myslete také při jeho organizaci na pohodlí. Máte-li na to prostor a možnosti, vyberte si polohovací stůl, jehož výšku můžete během dne měnit. Ve chvíli, kdy vás začnou brnět nohy nebo bolet záda, si hravě stůl upravíte do příjemné výšky tak, abyste u něj mohli stát. Podobně smýšlejte i při výběru pracovní židle. Ta by měla mít ergonomické prvky, které vám pomohou udržet záda v rovné poloze.
Dejte pryč všechny rušivé elementy
Mobilní telefon, televize, ale mnohdy i samotný počítač vás dokážou rychle rozptýlit tak, že zapomenete na rozdělaný úkol. Proto své pracovní místo uzpůsobte, aby v něm nebyly pokud možno žádné rušivé předměty. Jestliže se bez mobilu neobejdete, alespoň si na něm vypněte upozornění. Stačí jedna upomínka na Instagramu či v Messengeru a prokrastinace je na světě. Stejně tak se raději vyhněte zapnuté televizi a zbytečně zapnutým aplikacím v notebooku. Zkrátka všechno, co nepotřebujete k práci včetně rušivých upozornění, před zahájením pracovního dne vypněte.
Zdroj informací: Media Club; CZC.cz
Publikováno: 28. 7. 2022, Autor: Redakce, Profil autora: Redakce